fbpx

5 doeltreffende SEO-tips

SEO Wat is SEO? SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Door het actief toepassen van SEO zal jouw website hoger ranken in organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Je verbetert de vindbaarheid en verhoogt daarmee het aantal websitebezoekers. Zoekmachines zijn voor vrijwel alle websites en webshops één

SEO

Wat is SEO? SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Door het actief toepassen van SEO zal jouw website hoger ranken in organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Je verbetert de vindbaarheid en verhoogt daarmee het aantal websitebezoekers. Zoekmachines zijn voor vrijwel alle websites en webshops één van de grootste verkeersbronnen. Met 92,71% van alle zoekopdrachten wereldwijd is Google de meest gebruikte zoekmachine. Organische zoekresultaten zorgen voor organisch verkeer. Organisch verkeer bestaat uit bezoekers die vanuit de zoekresultaten op jouwe website terecht komen en dus niet via betaalde advertenties. Dat noemt met SEA (Search Engine Advertising). SEO is geheel gratis toe te passen, in tegenstelling tot SEA. Er zit een groot verschil tussen SEO en SEA maar daar komen we in een andere blog op terug. Wil jij de vindbaarheid van jouw website of webshop gratis verbeteren? Wij geven je 5 doeltreffende SEO-tips.

5 doeltreffende SEO-tips

  • Zoekwoorden onderzoek
    Voordat je van start gaat met het toepassen van SEO moet je een zoekwoorden onderzoek doen. Analyseer welke zoekwoorden voor jouw bedrijf van toepassing zijn en welke zoekwoorden op het onderwerp van jouw tekst of pagina van toepassing zijn. Het is belangrijk dat iedere pagina en tekst eigen en unieke zoekwoorden bevat. Wanneer je specifieke zoekwoorden voor meerdere pagina’s gebruikt werkt het averechts. Onderzoek waar mensen veel op zoeken omtrent jouw onderwerp of pagina. Maak jij een pagina aan voor een rode tas? Dan kun je kiezen voor het zoekwoord ‘rode tas’. Maar wij adviseren je om het zoekwoord specifieker te maken. Kies bijvoorbeeld voor een merknaam erbij, ‘Rode tas Gucci’. Maak jouw zoekwoord onderscheidend, maar niet té onderscheidend want dan is de kans groot dat niemand zoekt op dat zoekwoord. Onderzoeken is the key!
  • Zoekwoorden verwerken
    Nu jij jouw zoekwoorden nauwkeurig hebt bepaald kun je de zoekwoorden gaan verwerken. Maar hoe en waar!? Wij raden aan je zoekwoorden te verwerken in je SEO-titel, slug (link) en meta discription (stukje tekst onder de titel op Google). Daarna verwerk je de zoekwoorden ook een aantal keer in je tekst (niet overdreven vaak). Zorg er ook voor dat er linkjes in je tekst zijn verwerkt waardoor je door kunt klikken naar andere pagina’s. Wanneer je gebruik maakt van afbeeldingen in je tekst, wat wij overigens zeker aanraken, kun je in de omschrijving van de afbeelding ook de zoekwoorden verwerken.
  • Responsive website
    Een responsive website past zicht automatisch aan naar de schermresolutie van het gebruikte apparaat. Zo is jouw website gebruiksvriendelijk op zowel mobiele telefoon als desktop. Met een responsive website zorg je ervoor dat jouw website bezoekers niet afhaken omdat het bijvoorbeeld op een mobiele telefoon niet werkt, omdat de website onoverzichtelijk is of omdat de website langzaam is. Zeer belangrijk punt dus! Je wil tenslotte je websitebezoekers zo lang mogelijk op je pagina houden.
  • Updates bijhouden
    Updates bijhouden behoort ook zeker tot onze doeltreffende SEO-tips. Zoekmachines geven de voorkeur aan websites die regelmatig worden geüpdatet. Lever jij regelmatig waardevolle én nieuwe content? Dan ben jij extra interessant voor Google! Laat het kopiëren van teksten achterwegen, dit werkt averechts. Gebruik je inspiratie goed en schrijf zelf. Bovendien vinden jouw bezoekers die teksten veel interessanter! Is jouw website gemaakt in WordPress? Zorg er dan ook voor dat de updates die worden aangegeven op jouw dashboard ook altijd worden uitgevoerd. Dit heeft invloed op de beveiliging van jouw website én de vindbaarheid.
  • Interactie is important
    Interactie met jouw websitebezoekers en volgers op social media is niet alleen klantvriendelijk maar ook belangrijk voor SEO. Verzamel bijvoorbeeld Google Reviews, dit werpt echt zijn vruchten af. Liken, delen, taggen en reageren op social media draagt ook zeker bij aan jouw ranking in Google!

Wat vond jij van onze doeltreffende SEO-tips? Wil je graag meer weten? Of de SEO liever uit handen geven? Wij kunnen je helpen! Ja, ik wil SEO teksten laten schrijven.

Ilona

Vond je deze blog interessant?

Onze digital marketeer schrijft maandelijks interessante blogs vol met waardevolle informatie en tips over branding, webdevelopment en online marketing!

Nieuwste blogs