fbpx

Dit kan echt niet meer… 7 Handige website tips 2020

Hoe vaak kijk jij met een kritisch oog naar je website? Je houdt keurig de statistieken bij, je weet welke pagina’s vaak bekeken worden en welke niet. Maar wat doe je vervolgens met deze inzichten? Het is verstandig om ieder half jaar eens kritisch naar je website te kijken. Klopt

Hoe vaak kijk jij met een kritisch oog naar je website? Je houdt keurig de statistieken bij, je weet welke pagina’s vaak bekeken worden en welke niet. Maar wat doe je vervolgens met deze inzichten? Het is verstandig om ieder half jaar eens kritisch naar je website te kijken. Klopt alle content nog wel? Werkt alles naar behoren? En hoe ervaar jij zelf de website, als bezoeker?

Regelmatig zien we websites die anno 2020 echt niet meer kunnen. En om te voorkomen dat jij jezelf hierin herkent, geven wij je hier handige website tips over hoe jij je website kunt optimaliseren. Wat kan dus echt niet meer? En hoe kun jij je website verbeteren.

7 handige website tips 2020

  1. Informeel vs. Formeel

Tegenwoordig is het prima om de bezoeker met ‘je en jij’ aan te spreken. Ook kun je zelf schrijven in de ‘ik of wij’ vorm. Het is al lang niet meer nodig om formeel taalgebruik te gebruiken op je website, want hiermee creëer je afstand en je wilt de bezoeker juist naar je toe trekken. Dus voor sommigen is het misschien wennen, maar informeel taalgebruik past helemaal bij 2020. 

  1. Vraag om reviews en recensies

In het begin durf je het misschien niet en wil jij je klanten niet lastigvallen. Maar als je het niet doet, is het echt een gemiste kans. Nieuwe, potentiële klanten willen graag weten met wie ze in zee gaan en wat jouw ervaring is. En er is geen beter bewijs van die van tevreden klanten. Dus vraag je klanten om een review of recensie voor op je website en social media. Over het algemeen willen klanten je graag verder helpen en is dit een kleine moeite. Wees niet te bescheiden, maar laat zien wat je allemaal kan en al gedaan hebt.

  1. Plaats regelmatig een blog

Bloggen blijft populair en de reden is logisch. In blogs kun jij je kennis en expertise op een fijne manier delen met geïnteresseerden, zonder opdringerig te zijn. Wanneer je regelmatig een blog plaatst, laat je regelmatig iets van je horen en zo blijf je onder de aandacht van jouw doelgroep komen. Help je bezoekers met handige tips, deel jouw interesses en laat zien waarin jouw bedrijf zich onderscheidt. Mocht bloggen echt niet in jouw agenda passen, dan kun je het natuurlijk ook uitbesteden. Wij bloggen over de meest uiteenlopende onderwerpen voor onze klanten en zorgen er dus voor dat er altijd nieuwe content online staat. Mocht je hier meer over willen weten… Bekijk dan hier de opties.

  1. Check alle links, foto’s en formulieren

Dit lijkt een voor de hand liggende website tip en toch wordt dit vaak vergeten. Kloppen alle links nog wel? Google vindt het fijn als de links die jij op je website gebruikt ook werken. Loop alle formulieren na en vul ze zelf eens in. Werkt het nog goed? Heb je een standaardreactie ingesteld en klopt deze nog? Laden de foto’s snel in? Kortom, kijk eens met een ander, praktisch oog naar je website. Niks zo vervelend als een formulier dat niet verstuurd kan worden, een foto die niet zichtbaar is of een link die niet werkt.

  1. Responsive design

Tegenwoordig wordt het gros van de websites op een mobiele telefoon bekeken. Is jouw website daarvoor gemaakt? Hoe ziet jouw website er op een mobieltje uit. Een staand, klein scherm is heel wat anders dan een breed, liggend beeld op een beeldscherm. Zorg ervoor dat alles ook op mobiel netjes uitgelijnd is.

  1. Eigen beeldmateriaal

Het is niet altijd mogelijk om overal zelf foto’s van te maken. Maar het is wel aan te raden om zo veel mogelijk eigen, uniek beeldmateriaal te gebruiken. Veel stockfoto’s kunnen dan wel gratis zijn, maar deze zie je ook regelmatig ergens anders opduiken. En als je onderscheidend wil zijn, kun je dat laten zien door eigen beeldmateriaal te gebruiken.

  1. Benut de Call to Action

De Call to Action’ (CTA) buttons zijn ontzettend belangrijk. Je wilt tenslotte dat de bezoeker actie onderneemt. Dat kan zijn om een offerte aan te vragen, een aankoop te doen, een proefles of informatie aan te vragen, of om een andere reden in contact te willen komen met jou. Zorg er dus voor dat deze buttons opvallen en goed werken. En wat gebeurt als iemand op zo’n CTA-button drukt? Dan wil je niet dat de bezoeker allerlei ingewikkelde velden moet invullen om verder te kunnen, omdat de kans dan groot is dat iemand dan afhaakt. Dus leidt de bezoeker naar een simpel contactformulier en neem daarna natuurlijk spoedig contact op.

Ben je op zoek naar een nieuwe website of is jouw website toe aan vernieuwing en weet je niet waar je moet beginnen? Of heb je de tijd er niet voor? VYZUAL helpt je graag verder. Bij ons kun je een website laten maken, of we kunnen nieuwe SEO teksten schrijven, zodat je website door Google opgepikt wordt in de zoekresultaten.

Dit waren onze 7 handige website tips 2020. Mocht je zelf nog goede tips hebben, laat ze gerust achter onder dit bericht. We zijn benieuwd!

Onze diensten

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Hieronder vind je al onze diensten.

Bedrijfsnaam laten ontwerpen 
Logo laten ontwerpen
Huisstijl laten ontwerpen
Grafische vormgeving
Bedrijfsfotografie
Bedrijfsvideo’s
Website laten maken
Webshop laten maken
SEO teksten laten schrijven
Blog laten schrijven
Social Media uitbesteden
Social Media campagne uitbesteden

Ilona

Vond je deze blog interessant?

Onze digital marketeer schrijft maandelijks interessante blogs vol met waardevolle informatie en tips over branding, webdevelopment en online marketing!

Nieuwste blogs