fbpx Skip to content

Hoe vergroot je je bereik op social media?

Hoe vergroot je je bereik op social media?
Social media opzetten voor je bedrijf is altijd een goed idee. Je wilt immers dat mensen van jouw bestaan afweten en ze regelmatig hieraan herinneren. Dit kun je op meerdere platformen doen, zoals LinkedIn, Facebook, Instagram of zelfs nieuwere platformen zoals TikTok. Je kunt zelf kiezen welke platformen interessant zijn, als je er maar actief mee aan de slag gaat om je bereik te vergroten. Hoe zorg je ervoor dat jouw bereik niet blijft steken op een paar tientallen gebruikers, maar dat je blijft groeien? We geven je graag wat tips!

Post regelmatig
Op een pagina waar niets gebeurt, valt er ook weinig te beleven. Zorg dat je – ongeacht welk platform je gebruikt – actief blijft. Net zoals dat je je website moet blijven voeden met content, moet je je socials blijven voorzien van interactiepunten. Als je bijvoorbeeld gekozen hebt om Instagram te gebruiken, is het aan te raden om dagelijks één tot drie stories te plaatsen. Dit kan zo simpel zijn als laten zien wat je de hele dag doet tot aan tips delen of doorlinken naar je website op een bepaalde manier. Op Facebook kun je dezelfde strategie toepassen wat betreft de verhalen en bijvoorbeeld twee tot drie keer per week iets delen op je tijdlijn. Zo zorg je dat je zichtbaar blijft zonder op een irritante manier jezelf naar voren te schuiven.

Reageren en liken
Een andere manier om zichtbaar te zijn voor je potentiële doelgroep is door actief deel te nemen aan het gesprek. Zo is het belangrijk om regelmatig posts van anderen te liken (dit is trouwens ook goed voor je gunfactor) en te reageren op een positieve manier. Dit kan een beetje nep aanvoelen soms, omdat je in het echte leven misschien ook niet overal op zou reageren. Kies een paar momenten per week uit om eens uitgebreid te liken en reageren op posts van anderen. Hierdoor maak je een connectie met hen, maar ook met alle mensen die dit op hun tijdlijn voorbij zien komen. Zo kun je alsnog zichtbaar zijn zonder zelf iets te delen.

Kwaliteit boven kwantiteit
Tuurlijk is het leuk om veel volgers te hebben, maar zijn dit ook volgers waar je iets aan hebt? Het klinkt misschien gek en tegenstrijdig, maar soms is het ook een goed idee om wat volgers te verwijderen. Zijn het bijvoorbeeld accounts die jou alleen volgen en verder weinig toevoegen? Dan is het geen kwalitatieve volger en heb je hier vrij weinig aan. Je wilt dat je volgers jouw posts en reacties liken, erop reageren, het opslaan en zelfs delen. Dan heb je echt wat aan je volgers en heeft jouw bereik ook effect. Vergelijk dit bijvoorbeeld met het plaatsen van advertenties. Wil je een billboard zijn langs de snelweg die duizenden mensen zien, waarvan er misschien tien écht geïnteresseerd zijn en het aandachtig bekijken? Of ga je dan liever voor een kleinere advertentie in tijdschrift met specifiek onderwerp, waarbij de oplage wat kleiner is maar misschien wel negentig procent geïnteresseerd is?

Vind je het lastig om zichtbaar te zijn op je eigen social mediakanalen en kun je wat hulp gebruiken? Laat ons met je meedenken over je strategie of geef het hele proces uit handen, zodat je zeker weet dat je regelmatig onder de aandacht blijft!

Sharing is caring!

Onze diensten

Meer blogs

flyer ontwerpen

Flyer ontwerpen

Een flyer kan een goede bijdrage zijn voor het onder de aandacht brengen van jou aanbieding/actie of iemand kennis te laten maken met bijvoorbeeld een

Blog lezen