fbpx

Conversies verhogen: 6 handige tips!

Wil je het rendement van je website of webshop verbeteren? Dan is het verhogen van conversies de key! Conversies verhogen is een proces van constante verbetering. Experimenteer, meet je resultaten en pas je strategie aan. Maar waar begin je? Wij geven je 6 handige tips! 6 tips om jouw conversies

Wil je het rendement van je website of webshop verbeteren? Dan is het verhogen van conversies de key! Conversies verhogen is een proces van constante verbetering. Experimenteer, meet je resultaten en pas je strategie aan. Maar waar begin je? Wij geven je 6 handige tips!

6 tips om jouw conversies te verhogen

Optimaliseer je website

Eén van de eerste dingen waar je naar moet kijken is het optimaliseren van je website of webshop. Maak je website gebruiksvriendelijk en mobiel responsive, optimaliseer afbeeldingen, minimaliseer onnodige scripts en zorg ervoor dat de hostingprovider snel en betrouwbaar is. Een snelle en gebruiksvriendelijke website houdt je bezoekers betrokken en verhoogt de kans op conversies. Niemand houdt van trage of onoverzichtelijke sites.

Creëer overtuigende content

Sterke content is de basis voor succes! Schrijf boeiende blogteksten en goede SEO-teksten, maak informatieve video’s, plaats inspirerende foto’s en deel waardevolle infographics. Zorg ervoor dat jouw content in de smaak valt bij je doelgroep. Ben je geen ster in het creëren van content? Laat dat maar aan ons over! Wij hebben verschillende specialisten in huis die jou kunnen voorzien van de beste content.

Maak gebruik van duidelijke call-to-actions (CTA’s)

CTA’s zorgen ervoor dat je websitebezoekers worden aangespoord om actie te ondernemen. Of het nu gaat om het kopen van een product, het invullen van een formulier of het inschrijven voor een nieuwsbrief, zorg ervoor dat je CTA’s duidelijk en aantrekkelijk zijn. Gebruik contrasterende kleuren, overtuigende teksten en plaats ze strategisch op je site.

 Sociale bewijskracht en klantbeoordelingen

Mensen zijn geneigd de meningen van anderen te volgen bij het nemen van beslissingen. Integreer sociale bewijskracht op je website door klantbeoordelingen, testimonials en succesverhalen te tonen. Als potentiële klanten zien dat anderen positieve ervaringen hebben gehad met je producten of diensten, zullen ze eerder geneigd zijn om ook te converteren.

 Implementeer A/B-testen

Het is belangrijk om voortdurend te experimenteren en te optimaliseren. Met A/B-testen kun je variaties van je website, landingspagina’s en call-to-action knoppen testen om te bepalen welke versies het beste werken. Door geleidelijk kleine aanpassingen te maken op basis van de verzamelde gegevens, kun je conversies verhogen

 Vereenvoudig het conversieproces

Maak het conversieproces zo eenvoudig mogelijk voor je bezoekers. Mensen haken af op lange en ingewikkelde formulieren. Vraag alleen naar de essentiële informatie die nodig is om de conversie te voltooien. Maak ook een gastuitcheckoptie bij het afrekenen, hierbij hoeven mensen weinig informatie in te vullen waardoor ze snel kunnen afrekenen. Hierdoor wordt de kans op verlaten winkelwagens wordt verkleind.

Wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wij zijn expert op het gebied van conversies verhogen! De volgende aspecten zijn hierbij van belang: 

  • Bedrijfsnaam
  • Logo
  • Brandbook
  • Grafische vormgeving
  • SEO-teksten
  • Blogteksten
  • Fotografie
  • Videografie
  • Website
  • Webshop
  • AVG
  • Hosting
  • Service & onderhoud
  • Social media beheer
  • Social media campagne
  • Gifjes

Wij kunnen je ondersteunen met alle belangrijke bovenstaande onderdelen die zorgen voor een succesvolle business? Wil je meer weten over conversies verhogen? Of over onze diensten? Neem dan gerust contact met ons op!

Ilona

Vond je deze blog interessant?

Onze digital marketeer schrijft maandelijks interessante blogs vol met waardevolle informatie en tips over branding, webdevelopment en online marketing!

Nieuwste blogs