fbpx Skip to content

LinkedIn bedrijfspagina maken, hoe werkt het? 5 handige tips!

LinkedIn bedrijfspagina maken, hoe werkt het? 5 handige tips!

Wil jij een LinkedIn bedrijfspagina maken voor jouw bedrijf? Goed plan! Maar weet je niet hoe het werkt? En wat het nut ervan is? Dat begrijpen wij, het kan ook best lastig zijn met al die verschillende platformen. Wij hebben 5 handige tips voor je om je te helpen bij een LinkedIn bedrijfspagina maken.

 

Persoonlijke pagina maken

Als je een bedrijfspagina aan wil maken op LinkedIn moet je een persoonlijke pagina hebben. Heb je deze nog niet? Maak dan eerst een persoonlijke pagina aan, daar moet je jouw bedrijfspagina aan koppelen. Hoe dat werkt vertellen we je in de volgende stap.

 

LinkedIn Bedrijfspagina maken

Als je op je persoonlijke pagina zit zie je rechts bovenin ‘werk’ staan. Als je daarop klikt zie je, rechts, helemaal onderaan in de sidebalk, ‘bedrijfspagina maken’ staan. Daar klik je weer op en dan verschijnen er drie type pagina’s: bedrijf, showcasepagina en onderwijsinstelling. Kies welk type pagina voor jouw bedrijf van toepassing is. Daarna vul je alle informatie over jouw bedrijf in, dat wijst zich vanzelf. Last but not least klik je op ‘pagina maken’. Voilà! Het is niet moeilijk maar je moet het even weten.

 

Je bedrijfspagina beheren

Je bedrijfspagina is aangemaakt maar nu moet je het nog gaan beheren. Heb je LinkedIn geopend op desktop? Dan zie je links bovenaan jouw persoonlijke informatie staan, als je naar beneden scrolt staat daar je bedrijfspagina tussen. Daar kun je op klikken en dan kom je op de pagina terecht. Hier kun, net als bij je persoonlijke pagina, berichten schrijven en meldingen bekijken. Rechts bovenin, naast ‘werk’ staat een foto van jezelf met ‘ik’ eronder, als je daarop klikt klapt er een menu uit waar ook je bedrijfspagina onder staat. Op die manier kun je ook jouw bedrijfspagina bezoeken. Easy peasy! Op mobiel werkt dit hetzelfde, dan zie je links bovenaan je foto, van je persoonlijke profiel staan. Als je daarop klinkt verschijnt er een menu en daar staat je bedrijfspagina tussen.

 

LinkedIn bedrijfspagina maken: de voordelen

  • Je kunt zakelijke relaties opbouwen met één druk op de knop. Jouw (potentiële) klanten zijn actief op LinkedIn en je kunt hen eenvoudig bereiken. Maar je kunt ook connecties maken met bedrijven in dezelfde sector en op die manier kennis delen, samenwerkingen opzetten enzovoort. Een extra boost voor je vindbaarheid!
  • Deel je kennis en vertegenwoordig jouw bedrijf! Als je een aantal zakelijke connecties hebt opgebouwd kun je dingen delen over jouw bedrijf. Denk hierbij aan: informatieve artikelen die waardevol zijn voor je connecties, blogberichten die op je website staan, nieuwe artikelen of een leuke actie, nieuwe werknemers of een mijlpaal. Het kan van alles zijn, als het maar werk gerelateerd is.
  • LinkedIn is ook het perfecte platform om vacatures te delen! Dit kun je op organische wijze doen, onbetaald, op je tijdlijn. Maar je kunt ook een vacature plaatsen op de betaalde carrièrepagina van LinkedIn.
  • Adverteren op LinkedIn. Je kunt eenvoudig advertenties maken om zo je producten, diensten en merk te promoten. Je kunt hierbij filteren op locatie, markt, functie, groepen, geslacht en leeftijd.
  • Op LinkedIn is er een tool om de statistieken van je pagina bij te houden. Je kunt precies zien welke doelgroep jou als bedrijf interessant vindt. En daar kun je natuurlijk weer goed gebruik van maken. Weet waar jouw connecties op zitten te wachten en gebruik die gegevens ook voor andere dingen!
  • Je werknemers zijn jouw ambassadeurs! Op hun persoonlijke profiel verbinden zij zich door middel van hun werkervaring aan jouw bedrijfspagina. Op die manier kunnen (potentiële) klanten bekijken wie er bij het bedrijf werkt en wie ze moeten aanspreken. Daarnaast kunnen werknemers berichten delen die jij plaatst met je bedrijfspagina. Zo vergroot je de zichtbaarheid, meer mensen krijgen jouw bedrijf op hun tijdlijn en zo creëer je ook nog naamsbekendheid!

 

Behoort social media en social media beheer niet tot jouw expertises? Of ben je simpelweg te druk met andere dingen om dit bij te houden? Wij nemen het graag voor je uit handen en zorgen ervoor dat je online zichtbaar bent én blijft. Tegenwoordig is een bedrijf zonder social media kanalen als Ernst zonder Bobbie en als Ernie zonder Bert. 😉

Sharing is caring!

Onze diensten

Meer blogs

wat is branding

Wat is branding?

Wat is branding? Waar denk jij aan bij branding? Misschien wel aan Coca-Cola, Facebook of Google. Deze drie merken hebben hun merknaam wereldwijd bekend gemaakt,

Blog lezen