fbpx

Marketingtrends 2024: lees het hier!

Het jaar 2024 staat voor de deur en dat betekent; nieuwe marketingtrends 2024! Bij VYZUAL zijn we altijd druk bezig met het verkennen van nieuwe kansen en uitdagingen en daar nemen we je graag in mee. We vertellen je meer over de marketingtrends voor het nieuwe jaar! 8 marketingtrends 2024

Het jaar 2024 staat voor de deur en dat betekent; nieuwe marketingtrends 2024! Bij VYZUAL zijn we altijd druk bezig met het verkennen van nieuwe kansen en uitdagingen en daar nemen we je graag in mee. We vertellen je meer over de marketingtrends voor het nieuwe jaar!

8 marketingtrends 2024

  1. Verbeterde conversational marketing

Conversational marketing zal in 2024 blijven groeien. Merken zullen chatbots, geautomatiseerde berichten en andere vormen van directe interactie met klanten gebruiken om real-time antwoorden te bieden en klantbetrokkenheid te vergroten. Daarnaast zullen ze zelfs productaanbevelingen doen op basis van het gedrag van de gebruiker.

  1. Video marketing

Korte video’s, live streaming en interactieve video’s zullen in 2024 nog populairder worden. Consumenten hebben minder tijd en willen directe informatie. Vooral op platforms zoals TikTok en Instagram is video marketing erg populair. Dus, waar wacht je nog op!?

  1. Virtuele evenementen

Fysieke evenementen kunnen soms lastig zijn, dus virtuele evenementen worden populairder. We zagen het afgelopen jaar natuurlijk al: digitale webinars, conferenties en workshops. Het leven online wordt steeds bruisender!  

  1. UCG (User Generated Content)

Eén van de meest opvallende trends die we zien de laatste tijd, is het toenemende belang van User Generated Content, ofwel UGC. Ook deze trend zal in 2024 voortgezet worden. Consumenten willen geen overmatige reclame en gelikte marketingcampagnes, ze verlangen naar echtheid en willen zich kunnen identificeren met merken. UGC biedt precies dat: inhoud die is gemaakt door echte mensen, met echte ervaringen!

  1. Duurzame marketing

Duurzaamheid wordt niet alleen een verkoopargument, maar ook een marketingstrategie. Merken zullen hun inzet voor duurzame praktijken actief communiceren en milieuvriendelijke producten en processen benadrukken. 

  1. Lokale SEO-optimalisatie

Voor lokale bedrijven wordt lokale SEO nog belangrijker om op te vallen in zoekresultaten en klanten naar fysieke locaties te trekken. Het optimaliseren van Google Mijn Bedrijf en lokale zoekopdrachten is een must!

  1. Geoptimaliseerde e-mailmarketing

E-mailmarketing blijft een krachtig kanaal, maar merken zullen meer aandacht besteden aan personalisatie, segmentatie en geavanceerde automatisering om de relevantie van hun e-mails te vergroten.

  1. AI (Artificial Intelligence)

In 2024 zal Artificial Intelligence (AI) een leidende rol spelen in de marketingwereld. AI stelt marketeers in staat om op een meer geavanceerde en gepersonaliseerde manier met hun doelgroep te communiceren. Het biedt nieuwe mogelijkheden voor data-analyse, advertentie-optimalisatie en klantenservice.

Meer weten over marketingtrends 2024? En alle mogelijkheden op het gebied van marketing? Neem dan gerust contact met ons op, dan bespreken we samen de mogelijkheden! Onze marketing experts gaan graag voor je aan de slag!

Ilona

Vond je deze blog interessant?

Onze digital marketeer schrijft maandelijks interessante blogs vol met waardevolle informatie en tips over branding, webdevelopment en online marketing!

Nieuwste blogs