fbpx Skip to content

TikTok influencers inzetten voor jouw bedrijf; een goed idee?

TikTok influencers inzetten voor jouw bedrijf; een goed idee?
TikTok is een platform wat net als Instagram en Facebook razend populair is, voornamelijk onder de jongere generaties. Als je denkt dat dit slechts een platform is waar pubers dansjes doen en leuke videootjes maken, dan heb je het gigantisch mis. Er wordt ontzettend veel geld verdiend met behulp van dit medium en het bereik is enorm. Precies om die reden zou een platform als TikTok best wel interessant voor jouw bedrijf kunnen zijn. Lees snel verder naar de voordelen en hoe TikTok influencers inzetten voor een uitstekende marketingcampagne kan dienen.

TikTok-content op andere sociale platformen
Hoewel TikTok momenteel nog veel door jongere generaties gebruikt wordt, is het bereik van TikTok-video’s een stuk groter. TikTok beperkt zich niet tot het eigen platform, maar de video’s worden ook via andere platformen zoals Instagram en Facebook gedeeld. Ze worden zelfs door oudere generaties doorgestuurd op Whatsapp. Dat betekent dus dat je door het maken van TikTok-content ontzettend veel doelgroepen kunt bereiken. Daarnaast kun je je content van TikTok hergebruiken op je andere socials. Zo kun je je eigen TikTok-video’s recyclen om hier Instagramreels van te maken voor een dubbele exposure. Ook kun je je bereikte doelgroep doorsturen naar andere sociale platformen, wat een veelgebruikte techniek is. Zo zie je dat veel TikTokkers hun publiek met het gebruik van cliffhangers naar Instagram sturen, waardoor je weer meer volgers op Instagram krijgt. Hoe je het ook wendt of keert, je krijgt veel meer exposure door het gebruik van TikTok en uiteindelijk is dat wat je nodig hebt om te kunnen verkopen.

Wat voor video’s maken?
Net zoals bij andere sociale platformen kunnen professionele video’s er anders uitzien dan video’s van hobbyisten, maar dit hoeft natuurlijk niet. Als jij bijvoorbeeld producten verkoopt kun je een product opsturen naar een influencer met de juiste interesses en doelgroep, om een review te maken van jouw product. Dit is echter een van de minst creatieve ideeën die je kunt bedenken, dus we helpen je graag met een goede brainstorm. Het beste zou zijn als de video er niet uitziet als een advertentie, maar wel alle eigenschappen bevat van een advertentie. Dat oogt niet alleen een stuk natuurlijker, maar zorgt ook voor meer vertrouwen bij je doelgroep. Als je een bepaalde dienst verkoopt kun je ook een grappige insteek bedenken voor een TikTok-video, maar het is hierbij wel belangrijk dat de uitwerking zowel bij de influencer past als bij jouw bedrijf. Alleen zo komt het geloofwaardig en niet geforceerd over en heeft TikTok influencers inzetten echt effect.

“Daar heb ik allemaal geen tijd voor!”
Logisch, dat je geen tijd hebt om je bezig te houden met het bedenken en uitvoeren van TikTok-filmpjes. Dat is helemaal niet gek, want je hebt genoeg taken die nét iets hoger in de prioriteitenlijst staan. Daarom biedt Vyzual je de helpende hand en brengen we je graag in contact met TikTok-influencers. We bedenken samen met jullie een concept en zorgen dat dit uitgevoerd wordt. Zo hoef jij je niet druk te maken om de benodigde kennis, skills en apparatuur om goede video’s te maken! Simpel toch?!

Voor de TikTokkers in onze omgeving: Ben jij een actieve TikTokker in de omgeving van Apeldoorn of Deventer en zou je je graag in willen zetten voor de zichtbaarheid van bedrijven? Meld je dan snel bij ons aan, want wie weet kunnen we samen met jou en een van onze klanten een gave campagne bedenken!

Sharing is caring!

Onze diensten

Meer blogs