Een goede website, dat wil iedereen wel. Hoewel er veel manieren zijn om zelf websites te bouwen, is het niet heel gemakkelijk om een kwalitatief goede website in elkaar te zetten. Je wilt goed gevonden worden door je klanten en daar is een kleine investering voor nodig. Je moet namelijk scherp hebben wat je precies te bieden hebt aan bezoekers van je site, anders kun je net zo goed géén website laten maken. Hoe ziet een goede website eruit en welke elementen moet een goede website bevatten? We leggen het graag aan je uit!
Duidelijke navigatie
Een goede website is direct overzichtelijk voor de gebruiker. Het is de bedoeling dat de gebruiker gemakkelijk kan navigeren door jouw website en zich nooit afvraagt wat je precies aanbiedt, verkoopt of doet. Dat moet in één oogopslag duidelijk zijn. Ze kunnen door middel van maximaal twee of drie kliks precies vinden waar ze naar op zoek zijn. Als jij erin slaagt jouw bezoeker langer op de website te houden, hij of zij meerdere pagina’s bezoekt en vervolgens de zoektocht naar informatie beëindigt, dan heb je een goede en informatieve website. Mission complete!
Technische SEO-optimalisatie
De website voor jouw bedrijf moet goed geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines als Google. Als je wilt dat jouw ideale klant jou gaat vinden, moet je de zoekmachines hierop instrueren door middel van teksten en uitstraling. Daarnaast is het heel belangrijk om jouw website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Dat houdt in dat de site snel moet laden, goed moet werken op mobiele apparaten en het moet makkelijk te bedienen zijn. Als je niet goed weet hoe je dit kunt bereiken is het verstandig om een specialist in te schakelen. Enkele aanpassingen in de achterkant van je website kunnen al een groot effect hebben op het uiteindelijke resultaat. Maar vergeet ook de voorkant niet!
Goede representatie
Als de website duidelijk is voor de gebruiker en SEO-technisch goed in elkaar zit, heb je al een hoop elementen afgevinkt van een goede website. Toch is het belangrijk dat het ontwerp en het gevoel van de website goed bij jouw bedrijf of persoonlijkheid past. Het moet namelijk een digitale weerspiegeling zijn van waar het bedrijf voor staat en wat je wil uitstralen. Daarnaast moet het inspelen op de behoeften van de gebruiker en moet het de klant aansporen om actie te ondernemen. Alleen op die manier kun je de juiste partijen aanspreken en een goed beeld creëren van hoe een samenwerking met jou eruit gaat zien. Tot slot is het noodzakelijk dat de website er professioneel uitziet. Zie het als een digitaal visitekaartje dat mensen moet overtuigen om een handeling uit te voeren, zoals een offerte aanvragen.
Wil je graag een goede, kwalitatief hoogstaande website laten maken die niet alleen bij jou als bedrijf past, maar ook de juiste doelgroep aanspreekt? Wil je goed vindbaar zijn voor je online klanten? Wij helpen je graag, neem snel contact met ons op. Of klik hier voor tips voor het laten bouwen van een website.