fbpx

Waarom geen deel, like en win actie?

Stop met deel, like en win acties! Waarom? Ik geef je twee belangrijke redenen! Het is in strijd met de regels van Facebook. Facebook heeft Promotion Guidelines opgesteld. Deze maken deel uit van de spelregels van Facebook waar elke Facebook-gebruiker mee akkoord is gegaan.Als Facebook vindt dat een Facebook-promotie niet

Stop met deel, like en win acties!

Waarom? Ik geef je twee belangrijke redenen!

  1. Het is in strijd met de regels van Facebook. Facebook heeft Promotion Guidelines opgesteld. Deze maken deel uit van de spelregels van Facebook waar elke Facebook-gebruiker mee akkoord is gegaan.Als Facebook vindt dat een Facebook-promotie niet aan deze richtlijnen voldoet, kan de pagina zonder waarschuwing vooraf afgesloten worden. Ga ervan uit dat deze regels gelden als een prijs wordt weggegeven van enige geldelijke waarde, op basis van een handeling zoals liken, taggen, delen, commentaar geven of toeval “bij 500 likes verloten we een…”.
  2. Het zorgt voor vervuiling van je paginalikes als je vraagt om; like de pagina, deel dit bericht en win! Ongeveer 90% van de likers zal geen klant worden, voert na het liken van je pagina geen actie meer uit op je pagina en is dus een nutteloze like. Zo’n nutteloze like zorgt ervoor dat je pagina minder belangrijk wordt. Facebook zal dus denken dat je pagina onbelangrijk is waardoor je edgerank laag blijft. Want alleen pagina’s waarbij de paginalikers veel likes geven en acties uitvoeren wordt als belangrijk gezien door Facebook en zullen dus meer getoond worden.

Wat mag dan wel?

Je mag natuurlijk promoties, wedstrijden, lotingen en dergelijke op je pagina plaatsen. Met als voorwaarde om te winnen vragen om een reactie, vragen om het bericht te liken, vragen om een bericht te sturen aan de pagina of je e-mailadres achter te laten via een mailsysteem.

Wanneer je vraagt om een e-mailadres mag je dat e-mailadres daarna niet misbruiken. De deelnemer moet geïnformeerd zijn over het gebruik van zijn gegevens (bijvoordeeld een e-mailadres) via de voorwaarden die bij de actie horen. Als je e-mailadressen hebt verkregen mag je de e-mailadressen één keer mailen met de vraag of ze nieuwsbrieven willen ontvangen van iets dat niets met de wedstrijd te maken heeft, met daarbij een opt-out.

Onze diensten

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Hieronder vind je al onze diensten.

Bedrijfsnaam laten ontwerpen 
Logo laten ontwerpen
Huisstijl laten ontwerpen
Grafische vormgeving
Bedrijfsfotografie
Bedrijfsvideo’s
Website laten maken
Webshop laten maken
SEO teksten laten schrijven
Blog laten schrijven
Social Media uitbesteden
Social Media campagne uitbesteden

Ilona

Vond je deze blog interessant?

Onze digital marketeer schrijft maandelijks interessante blogs vol met waardevolle informatie en tips over branding, webdevelopment en online marketing!

Nieuwste blogs