Toen ik bij VYZUAL kwam werken, was ik ondertussen bezig met afstuderen. Eigenlijk zocht ik helemaal geen nieuwe job maar ik werd getipt. Ik dacht: ‘’ Wat heb ik eigenlijk te verliezen, ik ga gewoon een gokje wagen. ‘’ Nu ruim een half jaar later, nieuwe ervaringen en zelfvertrouwen rijker, werk ik nog steeds met heel veel plezier bij VYZUAL. Een typische werkdag bij VYZUAL heeft vaak dezelfde elementen, maar is toch heel veelzijdig. Iedere dag zijn er weer nieuwe doelen, nieuwe projecten en nieuwe kansen! 

Mijn werkdag in een nutshell

Mijn werkdag start rond 08:50 uur, meestal met een lekker kopje koffie. Of thee, wanneer ik vóór het werk al twee bakken koffie heb gedronken. Een dag zonder koffie, is een dag niet geleefd… Ik start mijn computer op, check mijn werktelefoon en mijn mail. Na het beantwoorden van de berichtjes en mailtjes is het tijd om aan de slag te gaan. Toen ik net bij VYZUAL kwam werken beheerde ik voor vier verschillende klanten de social media kanalen en werkte ik 16 uur. Inmiddels is dit uitgegroeid tot het vier dubbele en werk ik 32 uur. Werk aan de winkel dus!

Voor iedere klant plaats ik ‘s ochtends de stories op social media en reageer ik op berichten en reacties. Als alles is bijgewerkt maak ik de content voor de volgende dag.  Dit betreft leuke foto’s of video’s met teksten waarmee ik doelgroep van de bedrijven kan triggeren. Ons klantenbestand variëert van restaurants tot schoonheidssalons, telecomwinkels en nog véél meer. Dat maakt het zo veelzijdig. Ik help bedrijven door middel van social media hun bereik te vergroten en traffic te generen naar de website. Daarbij maak ik gebruik van Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest. Rond 13:00 uur begin ik aan mijn lunchpauze, althans dat probeer ik. Ondanks dat we hier op het kantoor gek zijn op eten, vergeten we soms de lunchpauze en moeten we elkaar eraan helpen herinneren dat we om 13:30 uur écht gaan eten. Meestal rond 14:00 uur ben ik klaar met lunchen en het inplannen van alle content. Dan begin ik aan de volgende werkzaamheden. Even kijken op mijn planning… Ah, een nieuwe klant! Daar moet een contentplan voor gemaakt worden. Ik bestudeer de vragenlijst van de klant en ga aan de slag. In het contentplan verwerk ik alle informatie over het bedrijf en uiteraard de doelen. Daarnaast maak ik nog een content kalender waarop de klant kan zien hoe ik de social media kanalen wil inrichten en daarna wordt het plan opgestuurd. Next! Een blog over hamamdoeken voor één van onze klanten, ik doe eerst onderzoek naar wat de beste zoekwoorden zijn en dan ga ik aan de slag! De blog is af en helemaal SEO-proof.  Het is alweer 16:00 uur, ik maak vast een begin aan de resultatenrapporten die morgen verstuurd moeten worden naar onze klanten. Ik bekijk de statistieken per klant op Facebook, Instagram en LinkedIn. Deze cijfers zet ik in een rapport, zodat de klant de mogelijkheid heeft om de cijfers te bekijken. Wanneer je social media uitbesteedt aan een extern bedrijf wil je natuurlijk wel dat het iets oplevert. Het is alweer 17:10, de dag eindigt vaak later dan verwacht. Het werk bij een marketingbureau is nóóit af en altijd in beweging, maar dat maakt het ook zo leuk!

Wat vond jij van de werkdag van onze online marketeer? Benieuwd naar meer leuke blogs? Lees dan lekker verder!